П'ять способів заощадити на КАСКО

У середньому поліс КАСКО на порядок дорожчий за автоцивілку. Проте саме поліс КАСКО допоможе відшкодувати збиток, заподіяний вашому авто, без зайвої судової тяганини. Максимальна компенсація, яку може отримати страхувальник за договором КАСКО, дорівнює ринковій вартості автомобіля.

Багатьом водіям вартість поліса КАСКО видається захмарною. Але при правильному підході до вибору опцій страхування, тариф можна знизити на 15-20, а то й на всі 50%. Як? Ми розповімо.

1. Грамотний вибір умов

Припустимо, машиною керує лише одна людина - солідного віку і з великим стажем. Абсолютно ні до чого купувати страховку, яка враховує будь-яку кількість водіїв, допущених до керування. Ось і перша знижка. Багато компаній надають знижку не тільки за обмежену кількість водіїв, але й за їх стаж. В той же час, молодим водіям можуть підвищити тариф або включити в договір додаткові обмеження.

А ось навмисно завищувати вік і стаж не рекомендуємо. СК не стане перевіряти дані при укладенні договору. Однак при настанні страхового випадку, компанія має право відмовитися від сплати збитків в разі виявлення неправдивої інформації.

2. Неповне КАСКО

Завжди можна заощадити, виключивши з договору непотрібні ризики - зокрема, викрадення. Якщо машина рідко використовується, стоїть на стоянці або в домашньому гаражі - ризик крадіжки мінімальний. Деякі компанії пропонують страхування за іншими "урізаними" програмами - зокрема, "тільки від ДТП", "тільки від ДТП з власної вини" (мається на увазі, що у випадку, коли винуватцем не є власник застрахованого авто, ці збитки будуть відшкодовані за договором "автоцивілки" винуватця пригоди). Іноді можливо додатково здешевити поліс, включивши до договору додаткові обмеження - наприклад, "викрадення тільки вночі", "не відшкодовуються збитки внаслідок грубих порушень ПДР" (проїзд на червоне світло, перевищення дозволеної швидкості понад 20 км/ч).

 

3. «Смачні» програми

Все більш популярною в Україні стає програма страхування КАСКО 50/50. Вона передбачає, що страхувальник сплачує лише половину вартості поліса, а друга половина платежу сплачується лише при настанні страхової події. В разі безаварійної їзди заощаджується 50% платежу.

Ще одна не менш цікава програма - «До першого страхового випадку». Мається на увазі, що при настанні страхової події компанія виплатить компенсацію, але договір після того припиняє свою дію. Особливо вигідною така програма стає при заподіюванні автомобілю значного збитку.

4. Знижки за рахунок франшизи і зносу

Чим вище франшиза, тим меншою буде вартість поліса. Але «грати» з цією опцією потрібно акуратно. Припустимо, ви вибрали франшизу в 5 тис. грн. Мало того, що збитки в межах цієї суми не компенсуються - ця сума завжди буде вираховуватися з сум, належних до виплати. Наприклад, пом'яли бампер на 6 тис. - отримаєте всього 1 тис. відшкодування. Оптимальною франшизою є 5 - 10% від вартості автомобіля за ризиком "викрадення", і 0,5 - 1% - за іншими ризиками. "Нульова" франшиза (тобто, 0%) передбачає виплату у повному обсязі - проте, такий поліс коштує найдорожче.

Зверніть увагу, яким чином передбачається урахування зносу деталей. Зазвичай, на авто до 7 років (а на автівки виробництво СНД та Китаю - 5 років) знос деталей не врахувується, і заміна пошкоджених деталей відбувається за принципом "нове за старе" - тобто, старі пошкоджені деталі замінюються на нові деталі без додаткових оплат. Проте, якщо знос враховується, то без доплат можна використовувати тільки вживані деталі.

Окремим фактором, що дозволить суттєво заощадити кошти, є вибір сервісної СТО, яка здійснюватиме ремонт застрахованого авто. Зазвичай, сума збитків оцінюється за результатами автотоварозначої експертизи (з використанням спеціальних програм - наприклад, AUDATEX, що враховують не тільки вартість деталей та їх вік, але й кількість нормогодин роботи та вартість ремонтних робіт). Обравши такий варіант обчислення збитку, ви заощадите на страхуванні до 30% - проте, може статися ситуація, коли сума компенсації виявиться нижчою за вартість послуг фірмових СТО, і вам доведеться доплачувати за ремонт. Це також є критичним для автівок, що перебувають на гарантії - адже ремонт на будь-якій іншій СТО призведе до позбавлення гарантійного обслуговування.

Дещо дорожчою є програма, що передбачає ремонт на СТО, узгодженій зі страховиком. Такі СТО надають СК істотні знижки в обмін на те, що страхова компанія забезпечує СТО потоком своїх клієнтів. Це вигідно, якщо СК має розгалужену мережу СТО-партнерів; і не виникатиме питання достатності коштів для ремонту. Проте, питання гарантійного обслуговування таким чином не вирішується; до того ж, довірені СТО можуть використовувати замість оригінальних запчастин більш дешеві аналоги.

Власники престижних марок, а також нових авто віддають перевагу програмам, що передбачають ремонт на фірмових та авторизованих центрах. Таке страхування коштує дорожче за перші дві програми, проте роботи здійснюються кваліфікованими майстрами, на фірмовому обладнанні та з використанням оригінальних запчастин.

Зрештою, найдорожчою програмою страхування є така, що передбачає ремонт на будь-якому СТО на розсуд клієнта. Проте, і тут є певні застереження - приміром, страхова компанія може вимагати, щоб вартість ремонту у будь-якому разі не перевищувала вартість ремонту за результатами експертизи або на власній СТО більше, ніж на 20-30%.

 

5. Знижки за постійне страхування

Кожен рік платіж КАСКО знижується на 5%, якщо ви продовжуєте обслуговування в тій же компанії, і не маєте страхових випадків.

Але, як би привабливо не виглядали пропозиції економії, в пріоритеті завжди залишається повне КАСКО. Ваш вибір – економити зараз і нервувати потім, або відразу оформляти поліс «все включено» і не мати зайвого клопоту.

googlef3f44d3f0ec0258c.html