43 відсотки населення російських мегаполісів користуються фінтех-послугами

Компанія Ernst&Young провела дослідження серед населення російських мегаполісів з приводу того, наскільки інтенсивно люди користуються різноманітними фінтех-послугами (під цим терміном дослідники розуміють 17 послуг, що надаються фінансово-технологічними організаціями; ці послуги можна загалом поділити на 5 категорій: грошові перекази та онлайн-платежі; фінансове планування; накопичення та інвестиції; грошові позики; страхування).

Як показали результати дослідження, до користувачів фінтех-послуг відносять себе 43% населення мегаполісів. Звичайно, що серед мешканців «столиць» (а для Росії це – Москва і Петербург) частка користувачів цих послуг є вищою – 46%, порівняно з 40% на решті території. Не забуваймо, що йдеться про мегаполіси, а не про всю територію країни. Що цікаво, минулого року аналогічний показник для столичних російських міст становив лише 35% - тобто, проникнення фінтеху зросло одразу на 11 пунктів.

Варто зазначити, що під терміном «користувач» розуміється той, хто за півроку скористався двома чи більше фінтех-послугами за останні півроку. Більше половини цих людей (а саме 27% опитаних) є активними користувачами – тобто, користалися двома чи більше послугами протягом останніх трьох місяців. Ще 40% користувалися послугою нещодавно, а 5% - мають такий досвід взагалі. Нарешті, 12% опитаних ще й досі залишаються поза межами фінтех-рішень.

Середній вік користувача послуги – 38 років. При цьому, дві третини користувачів молодші 45 років, і лише 10% - старші за 55 років. Втім, на молодь до 25 років сподіватися так само марно – їхня частка серед користувачів послуг становить лише 12%. Найбільше (30%) серед користувачів фінтех-послуг – людей у віці від 25 до 34 років.

Дослідники не помітили істотної залежності рівня користування послуг від доходів (57% користувачів мають середній дохід на родину до 1000 доларів, а в регіонах цей показник сягає 67%). Так само не залежить рівень користування фінтех-послугами від рівня освіти.

Серед найбільш популярних послуг – внутрішні грошові перекази (89%), онлайн-платежі (55%), онлайн-банкінг (46%) і перекази за кордон (42%). Цікаво, що, незважаючи на активне використання онлайн-платформ, користувачі активно користуються й іншими видами комунікацій: 64% користувачів телефонували на лінію підтримки, 98% відвідували банк особисто (у т.ч. 46% - кілька разів за останній місяць).

Користувачі фінтех-послуг є активними в соцмережах – 55% відвідують свій аккаунт щодня, причому серед жінок ця частка сягає 60%. Натомість, не мають аккаунту чи не користуються ним лише 21%.

Молодь віддає перевагу користуванню фінансовими послугами за допомогою смартфонів (65%), у той же час серед людей старшого віку девайсами користується лише 18%.

На думку дослідників, чи не найбільша перспектива подальшого зростання – у страхових сайтів, що передбачають телеvатичні рішення (наприклад, фіксація манери водіння авто і надання на підставі цієї інформації відповідних знижок). Майже вдвічі може в найближчій перспективі зрости кількість користувачів страхових агрегаторів (сайтів, де порівнюються цінові пропозиції різних СК).

Серед 20 країн, де проводилося аналогічне дослідження, Росія посіла одне з найвищих місць за рівнем користування онлайн-послугами. Вищого рівня досягли лише китайці (69%) та індуси (52%). Натомість, на диво непопулярними є фінтех-послуги в таких технологічно розвинених країнах, як Японія (14%) і країни Бенілюксу (13%). Та й в інших країнах Європи лише 25-40% населення віддають перевагу онлайн-сервісам. Проте, якщо в світі послугами онлайн-страхування користуються 24% людей, то в Росії наразі таких нараховують лише 14%.

googlef3f44d3f0ec0258c.html