Яке паливо більш підходить вашому автомобілю?

Зазвичай на сучасних заправках водій-початківець може бути спантеличений вибором бензинів. Тож, чи варто заощаджувати, обираючи замість звичного «95-го» трошки дешевший «92-й»? А може, варто спробувати більш «запальний» «98-й»? Чи дійсно є корисними різноманітні «присадки» та інші добавки? Чи насправді суміш спирту та бензину є більш якісним паливом?
Експерти «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ» поділилися своїми думками з приводу того, яким чином вони обирають паливо для своїх «залізних коней».

1. Найбільш простий спосіб – звернутися за порадою до сервісної книжки Вашого автомобіля. Зазвичай, там написано, на який бензин розрахований двигун. Варто дослухатися до цих рекомендацій. Тож, якщо виробник автомобіля радить користуватися бензином з октановим числом 95, використання інших типів бензину не тільки не принесе користі, але й буде вкрай шкідливим.

2. Використання бензину з пониженим октановим числом - наприклад, замість звичного для автомобіля «95-го» бензину більш дешевого «92-го» - у кращому випадку призведе до перевитрат пального на 10-20%, що нівелює економію на ціні у 2-3%. До того ж, пониження октанового числа призводить до передчасної детонації палива, через що зростає навантаження на двигун і він може вийти з ладу.

3. З іншого боку, завищення октанового числа призводить до псування клапанів та кілець. Саме тому не варто ані заливати «наворочені» сорти, ані користуватися відповідними присадками, що підвищують октанове число. До речі, зменшити витрати пального при цьому все одно не вдасться.

4. Наразі в Україні найпоширенішою маркою є «95-й» бензин, що виготовляється згідно ДСТУ 4839:2007 "Бензин автомобільний підвищеної якості". Сучасний вітчизняний бензин відповідає стандартам Євро-4 – продаж палива з більш низькими екологічними показниками в Україні наразі заборонено. На витрату пального нові нормативи не впливають, проте, наприклад, свічки запалювання служитимуть довше. Бензин стандартів Євро-5, який містить набагато менше сірки, та позбавлений бензолів та ароматичних вуглеводнів – суцільно імпортний, і в Україні не виробляється. Оскільки в Європі за стандартом Євро-5 паливо виробляється з 2005 року, і під ці вимоги адаптувалися технічні характеристики двигунів нових машин, на думку експертів «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ» імпортні автівки, випущені після 2005 року, варто «годувати» саме сортами, що відповідають стандартам Євро-5.

5. Зауважимо, що додання «миючих» присадок до бензину не дає бажаного результату. Двигуну, як правило, такі присадки не зашкодять, але, оскільки вони не виконують функцій палива, витрати бензину збільшаться. Для отримання ефекту очищення достатньо разової процедури, регулярно таку суміш використовувати недоцільно. До того ж, деякі «умільці» можуть «набодяжити» суміш не у фабричних умовах, а безпосередньо в цистерні, що дуже небезпечно.

6. Зрештою, останнім часом є доволі модними «еко-сорти» з додаванням етилового спирту. Зважайте на те, що при занадто високій (понад 10%) частці спирту двигун буде засмічуватися випарами сивушних масел; до того ж, спирт є чудовим розчинником, і може пошкодити пластикові та гумові деталі.

googlef3f44d3f0ec0258c.html