«Бляховози» під ударом

За повідомленням Gazeta.ua, у 2017 році кожна двадцята викрадена автівка – це «бляховоз» (як зневажливо називають автомобілі на іноземних номерах, що ввозять до України шляхом хитрих оборудок, аби не сплачувати податки). З 6 тисяч викрадень автівок, майже 300 – це «євро мотлох».

Поліція запевняє, що її працівники реагують на заяви про вчинення злочину незалежно від місця і часу їх вчинення, повноти отриманих даних і особи заявника. Йдеться як про кримінальні злочини, так і про адміністративні правопорушення. З точки зору правоохоронців, немає жодної різниці, звертаються до них із заявою про крадіжку автомобіля на українській реєстрації чи на іноземній – реагувати на такі заяви або повідомлення, а також оголошувати машину в розшук будуть на загальних підставах.

А ось повернути автівку в разі виявлення можуть лише особі, яка має в наявності у документи, що підтверджують законність її придбання. З цим у «бляховодів», очевидно, виникнуть неабиякі проблеми – адже, зазвичай, автомобіль фіктивно оформлюється на іноземну компанію, а автовласник використовує транспортний засіб на правах найманого працівника. Відтак, для повернення «залізного коня» наш громадянин мусить прийти до поліції з повноважним представником литовської фірми, яка формально володіє автомобілем, або принаймні з належним чином оформленою довіреністю.

Тож зрозуміло, що сподіватися на швидке повернення автівки – справа марна. Відтак, з'явилися групи викрадачів, що спеціалізуються саме на викраденні авто з "бляхами" з подальшим збутом викраденого на запчастини. З точки зору злочинців, такі автомобілі є найменш захищені з точки зору нашого законодавства, адже навіть формальний покупець, що придбав машину на чорному авто ринку, має на свою автівку майже стільки ж прав, скільки і крадій, який здійснив угон транспортного засобу.

googlef3f44d3f0ec0258c.html