Чи зможуть українські страховики безболісно впровадити електронний поліс?

Анонсований запуск продажів електронних полісів ОСЦПВ з першого вересня поставив на часі питання про готовність IT-систем компаній до переходу на нову форму продажів полісів.
Перша концепція електронного поліса "автоцивілки" була презентована в Моторному бюро України ще 6 років тому. Три роки по тому була завершена розробка технічного завдання щодо впровадження системи, а сама система «Електронний поліс» вже рік як пройшла успішне тестування. Залишилося привести у відповідність програмне забезпечення окремих страхових компаній до вимог єдиної системи - придбати готове рішення, розробити з нуля самим, або доопрацювати наявні IT-системи.

На сьогоднішній день не всі страховики готові до безболісного переходу на безбланковую форму реалізації полісів. Про впровадження онлайн-страхування ОСЦПВ йдеться вже давно; але дата впровадження електронного полісу кожен раз переносилася «на потім». Тому страховики в черговий раз не поспішають змінювати свої бізнес-процеси, програмне забезпечення, навчати агентів, робити спеціальні інтерфейси, сподіваючись на чергове скасування.
Тим часом, онлайн-продажу полісів ОСАЦВ відкривають страховикам нові можливості: значно простіша інтеграція з банками, страховими агрегаторами, іншими посередниками; побудова онлайн-комунікацій зі страхувальниками і багато іншого.
При цьому, актуальним стає питання уніфікації програмного забезпечення (якщо посередник буде працювати з декількома страховиками, а ті, в свою чергу - з декількома посередниками), адаптації під системи інтернет-еквайрінгу та інтернет-банкінгу тощо.
На думку одного з лідерів реалізації IT-рішень на страховому ринку, недостатньо створити якийсь інтерфейс, який незрозуміло як буде інтегруватися з консолідованою обліковою системою МТСБУ. Деякі компанії намагаються замість придбання готової платформи обмежитися невеликою абонплатою підрядникам, сподіваючись на те, що вони допоможуть інтегрувати наявні рішення до загальних вимог.
Питання розміру та адекватності абонплати також має велике значення. Компанії реалізують різну кількість полісів, в різних цінових категоріях - тому ставити фіксовану суму за кожен поліс або з компанії в цілому буде дискримінацією щодо дрібних гравців ринку. Також не має сенсу прив'язувати оплату до окремого робочого місця - адже тоді доведеться платити як за того, хто зміг поставити продажу на потік, так і за того, для кого продаж полісів - випадковий і нерегулярний заробіток. Тому найоптимальнішим варіантом є комісія з обороту, яка повинна бути співставна за розміром з комісією за еквайринг платежів.
Побоювання у страховиків викликає і безпека зберігання даних на хмарних серверах. Адже інформація з консолідованої бази може стати надбанням конкурентів. Однак розробники заспокоюють учасників ринку - система передбачає надійне кодування інформації; у це інвестуються значні кошти, і питання довіри страховика до оператора системи є ключовим для виживання останнього. Завдяки системі SSL-аутентифікації, страхова компанія має доступ тільки до даних, закодованим її ключем; і ніхто інший не зможе цю інформацію отримати.
Уже сьогодні проекти інтернет-продажу полісів ОСЦПВ реалізовані в великих банках, мережах автозаправок і поштових операторів. Тільки в рамках однієї системи щодня реалізується до 5 тисяч полісів. Основні види, за якими здійснюється онлайн-страхування - це ОСЦПВ, туристичне страхування і «коробочні» страхові продукти. Загалом через систему наразі можна продавати до 15 видів страхування.

Компанія «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ» активно впроваджує механізми онлайн-продажу страхових полісів. Оформити й оплатити поліс ОСЦПВ, страхування майна, транспорту та особистого страхування можна як в інтернет-магазині компанії, так і через мобільний додаток «UNISON СТРАХУВАННЯ», встановити яке на смартфон або планшет можна безкоштовно через GooglePlay і AppStore.

googlef3f44d3f0ec0258c.html