Децентралізація агрострахування

Ринок агрострахування в Україні поки не отримав належного розвитку. Аграрний страховий пул робить спроби реформування. Наскільки вдалими вони будуть на тлі тотального дефіциту бюджету, сказати складно. Швидше можна говорити про доцільність страхування сільськогосподарської продукції взагалі.

Потрібне розуміння держструктурами необхідності агрострахування, насамперед, державі. Саме страховка допоможе агровиробнику в неврожайні роки погасити кредити, здійснити закупівлі і виплати. У розвинених країнах страхування сільськогосподарської продукції давно стало загальноприйнятою практикою. Вирішити це дороге завдання без підтримки держави просто нереально. Враховуючи, що агрострахування є стабілізуючим чинником, що допомагає вирішувати глобальні завдання продовольчої безпеки та розвитку села, держава зобов'язана не просто впливати на процеси страхування, а й брати участь у них.

Складний вибір

Для створення системи держпідтримки агрострахування необхідне дотримання принципів:

  • єдиної політика в оцінці збитку;
  • однотипності страхового договору у різних СК;
  • стандартизації процедури прийняття ризиків на страхування та виплати шкоди.

Природно, держава повинна контролювати використання бюджетних коштів. У світі існує кілька успішних схем держпідтримки агрострахування. Система катастрофічного покриття полягає у створенні держфонду, чиї зобов'язання перестраховані на світовому ринку. Варіант державного адміністрування передбачає повне верховенство держави як у формуванні політики страхування, так і в підборі страховиків.

Одна з успішних схем полягає в тому, що недержавне об’єднання страховиків реалізує державну політику на ринкових умовах. Саме цей варіант, на думку фахівців, найбільш підходить для умов України. Судячи з багатьох ознак, держапарат розуміє важливість завдання, але ніяк не визначиться зі стратегією дій.

Терміново потрібне коригування законодавства для створення стійкої структури з максимально прозорими і зрозумілими правилами взаємодії. Системі виплат субсидій на страхові премії потрібні кардинальні зміни. Повинна бути усунута можливість корупційної складової в доступі до бюджетних коштів. Обов'язок агровиробника — заплатити свою частину премії. Все інше має стати турботою страховика і держави. Чи буде реалізований реальний шанс створення працюючого механізму для захисту агровиробника, стане ясно вже цієї осені.

googlef3f44d3f0ec0258c.html