Як виглядає український ринок «автоцивілки» порівняно з сусідніми країнами

Україна прагне наблизитися до стандартів життя більш економічно розвинених країн. Моторне бюро України порівняло, як виглядає український ринок цього виду страхування порівняно з сусідніми країнами.

Українці сплатили за договорами «автоцивілки» за 1 півріччя 2016 року майже 85 млн. євро. На ринку нашого регіону (Центральна та Східна Європа) Україна посідає 10 місце з 18, і розташовується між Боснією (80 млн.) і Сербією (119 млн.). Так само десяту позицію Україна посідає і за обсягом виплат – 31 млн. євро.

Добре це чи погано? Населення Сербії вшестеро менше за українське, Боснії та Герцеговини – в 12 разів. Приблизно таке саме співвідношення і в кількості автівок – в Україні їх зареєстровано 9 млн., в Сербії – 1,7 млн., в Боснії – трохи менше 800 тисяч.

Натомість Польща, яка має приблизно ту саму кількість населення, що й Україна, зібрала за договорами ОСЦПВ 1,1 млрд. євро – в 13 разів більше, і виплатила 872 млн. євро – у 28 разів більше, ніж в Україні. Різниця просто вражає.

Ще один важливий момент. Частка ОСЦПВ в загальному обсязі платежів в Україні є однією з найменших, і становить лише 16%. Менше – лише в Латвії (12%), приблизно стільки ж – у Словенії. Скажімо, в тій самій Боснії ОСЦПВ займає 60% ринку – в цій країні, очевидно, майже нічого більше не страхують. Також понад 60% ринку займає ОСЦПВ в Косово і Албанії. Проте, це свідчить і про вкрай низькі страхові платежі. Середній розмір страхового платежу за українським договором ОСЦПВ становить 16 євро; натомість, наші сусіди сплачують від 70 до 150 євро.

 

Що ж до рівня виплат, то для України характерна тенденція бідних країн – дуже низький рівень виплат. З показником 37% Україна посідає 5 місце з кінця. Решта «підвалу» посідають балканці – від 27% в Албанії до 42% в Косово. А от країни Балтії і Польща – на іншому «полюсі», там виплачується від 60 до 77% від зібраних платежів.

 

Такі показники пояснюються, з одного боку, не завжди сумлінним виконанням взятих на себе зобов’язань деякими українськими страховиками, а з іншого – вкрай низьким розміром страхової суми (що є найменшою в Європі). Подальше збільшення лімітів за договорами ОСЦПВ – частина роботи з подальшої євроінтеграції страхового ринку. Український ринок автоцивілки має значний потенціал, і залишилося його повною мірою реалізувати.

googlef3f44d3f0ec0258c.html