Яким експерти бачать найближче майбутнє безпілотних автівок

Аналітик дослідницької компанії Altimeter Group Брайан Солліс назвав основні напрямки розвитку автомобільного бізнесу.

1. Автомобільні компанії робитимуть ставку на розробку програмного забезпечення
Якщо раніше водій автомобіля був задіяний в управлінні своїм транспортним засобом, то відтепер йому доведеться якимось чином розважати себе в дорозі. Саме тому основний прибуток компанії отримуватимуть не стільки від продажів нових автомобілів і створення нових моделей, скільки від монетизації додаткових сервісів в автівці. Саме через це деякі компанії почали відкривати в своїх структурах хайтек-підрозділи, а деякі віддали наукові розробки у цих напрямках на аутсорсинг, або інвестують у цікаві стартапи.


2. Автомобілі перетворяться на транспорт для пассажирів, а не для водіїв
Оскільки потреба у водії зникне, і всередині залишаться лише пасажири, ключовим стане ступінь комфорту і продуманість сервісів. Натомість, лояльність до бренду не буде відігравати помітної ролі при купівлі авто. Автівки перетворяться на офіси, кімнати відпочинку та лаунж-зони. Проте, для настільки докорінної зміни функцій звичного нам транспортного засобу потрібно залучення безлічі фахівців, які ще кілька років тому не могли навіть уявити про свою можливу причетність до автомобільної сфери. Неповороткі і забюрократизовані гіганти автомобілебудування поступаються креативним стартапам, тож віддають перевагу скуповуванню цікавих ідей та проектів.


3. Автомобілі перетворяться на інформаційні центри
Кожна людина генерує приблизно 650 мегабайт інформації щодня. Технологічно розвинений автомобіль зможе генерувати до 4000 ГБ інформації щодня. Це дозволить покращувати існуючі або створювати нові сервіси з урахуванням смаків та побажань користувачів. Є велика ймовірність того, що розумні автомобілі будуть свідомо блокувати накази людини, що суперечать правилам безпеки та дорожнього руху – зокрема, обиратимуть найбільш безпечний режим їзди, дотримуватимуться вимог дорожньої розмітки та знаків. Завдяки штучному інтелекту, зменшаться витрати пального, зросте безпека, знизиться аварійність на дорогах, що, в свою чергу, здешевить автострахування.


4. Машини будуть обмінюватися інформацією між собою
Вже зараз автоконцерни вивчають можливість обміну інформацією з конкурентами – наприклад, про стан довкілля, затори на дорогах, стан дорожнього полотна, неприбраний з дороги сніг тощо. Завдяки автоматизації основних важливих функцій, автомобілі зможуть «радити» іншим оминати дорожні затори чи місця будівельних робіт. Так само, адаптації до високоінтелектуальних автівок потребуватиме і міська інфраструктура – наприклад, система світлофорів зможе змінювати режим руху на занадто завантажених ділянках руху. 3D-карти, завантажені в інтерфейс автівки, дозволять розрізняти дорогу за будь-яких умов – в туман, серед ночі, у сильні опади. Тож розробка цифрових карт – це ще один напрямок для інвестицій.


5. На початковому етапу експлуатації безпілотників зросте попит на страхування

Люди насторожено ставляться до некерованих автівок. Побоювання викликатиме здатність безпілотного транспорту поводитися в заторах, на пішохідних переходах, у взаємодії з іншими транспортними засобами. Тож значні кошти автовиробники вкладатимуть в PR-кампанію, що ставитиме на меті змінити ставлення до автівок без водія як потенційно небезпечних для життя. Зараз розробники автомобільних інтерфейсів прагнуть навчити автомобіль людській поведінці – звичайно, в гарному сенсі. Наприклад, безпілотники мусять вмикати сигнал повороту та іншим чином попереджати інших учасників дорожнього руху про свої наміри. Відповідно, на етапі суспільного усвідомлення появи нового покоління автівок, популярним буде страхування цивільної відповідальності власників безпілотних транспортних засобів. На відміну від людських факторів (втома, агресивна манера водіння, неуважність), до уваги братиметься вразливість комп’ютерних програм та обладнання, що може призвести до неадекватної «поведінки» роботизованого учасника дорожнього руху.


Не виключено, що автомобілі зрештою самостійно обиратимуть для себе навіть страхову компанію. Проте, поки це рішення залишається за людиною, радимо обрати програму автострахування на сайті нашого інтернет-магазину.

googlef3f44d3f0ec0258c.html