Якість українського пального порадувала ревізорів

Експерти Інституту споживчих експертиз регулярно здійснюють контроль якості бензину А-95 на українських АЗС. Рік тому результати перевірки були невтішними - порушення виявили у 30% проб. Цього року песимістичні прогнози не виправдалися, незважаючи на те, що в дослідженні були задіяні не тільки розкручені мережі АЗС, а й дрібні регіональні заправники, де раніше традиційно були високі шанси нарватися на сурогат.


Перевірці піддалися як великі мережі Паралель, БРСМ-нафта, Shell, Amic, КЛО, SunOil, так і відносно невеликі Надія, Marshall, Татнефть, Luxwen, Route 20 і дебютант дослідження Укргазвидобування. Остання мережа належить найбільшій видобувнйі компанії України, у власності якої знаходиться Шебелинський НПЗ. Раніше шебелинське паливо ледве дотягувало до нормативів Євро2, але лише за рік завод настільки успішно модернізували, що вироблене паливо стало відповідати стандартам Євро 5.

 

Взяті проби були проаналізовані на відповідність нормативам профільного ДСТУ 7687:2015 (бензин А-95-Євро5). У стандартах Євро 5 зафіксовані вимоги як до роботи двигуна, так і до якості бензину, які враховуються в нових європейських марках автомобілів - адже заявлені характеристики роботи автомобіля досяжні лише за умови заправки паливом відповідної якості. Перевірялися такі параметри, як октанове число, вміст сірки, об'ємні частини бензолу і ароматичних вуглеводнів, хімічний склад бензину, і зміст ароматичних амінів.

 

Результат порадував - практично всі зразки відповідають високим стандартам Євро 5, а бензин українського виробництва виявився анітрохи не гіршим за білоруські та європейські аналоги.

 

Найголовніший для роботи двигуна параметр - октанове число, яке характеризує стійкість палива до детонації, тобто передчасного згорання бензину в камері згоряння. Детонація шкідлива для мотора не тільки через підвищену витрату палива і зниження потужності, але й через передчасний знос двигуна внаслідок зайвих навантажень. Норматив встановлений на рівні не нижче 85 одиниць. Всі зразки виконали цей норматив, багато хто - з «запасом міцності». У лідерів рейтингу цей показник склав 87,4%, що дозволяє водіям досягати економії палива без шкоди для потужності.


Бензол, що міститься в паливі, здатний змивати масляну плівку з деталей, що сприяє підвищеному зносу циліндрів двигуна. Згідно з нормами ДСТУ, об'ємна частка вмісту бензолу повинна бути не більше 1%. Вклалися все, і радує, що мінімальний вміст бензолу зафіксовано в паливі українського виробника.


Ще один найважливіший показник - вміст сірки. Надлишковий вміст сірки в паливі призводить до утворення нагару, забрудненню паливних форсунок і «вбиває» каталізатори, а в атмосферу потрапляють дуже небезпечні оксиди. Вилучення її з нафтопродуктів - процес дорогий і вимагає сучасного обладнання. При нормі для А-95-Євро5 не більше 10 мг / кг, практично всі зразки вклалися в показники 4-5 мг. Не було виявлено перевищень і за змістом ароматичних вуглеводнів.


І тільки показники хімічного складу та змісту ароматичних амінів трохи зіпсували ідилічну картину. Бензин, взятий на аналіз на заправці Татнафта, на чверть складався з ізобутилового спирту, при тому що у інших учасників було зареєстровано повну відсутність цієї речовини. У цьому ж зразку було виявлено 2,8% ароматичних амінів, яких в паливі взагалі бути не повинно.


Таким чином, якість палива на українських заправках поступово наблизилася до європейських стандартів. Тепер без побоювання можна заправлятися навіть на невеликих АЗС, не ризикуючи отримати проблеми з двигуном через неякісного бензину. Окремо варто порадіти за українських виробників бензину, в найкоротші терміни зуміли зробити якісний стрибок, і налагодити виробництво палива, що відповідає найвищим стандартам.

 

Дбаючи про якість бензину, не забувайте і про більш дієвий захист - страхування. Для оформлення договору КАСКО скористайтеся нашим інтернет-магазином.

googlef3f44d3f0ec0258c.html