Все, що не вбиває ринок, робить його сильнішим

Ринок страхування життя в Україні в першому півріччі впав лише на 16%. Для порівняння - у першому кварталі падіння становило 24%. На думку експертів, причина уповільнення падіння парадоксальна - невеликі обсяги страхування громадян. Крім того, на збереження договорів вплинула лояльна політика, що проводиться страховиками. Основні інструменти:

  • внесення платежів частинами;
  • тимчасове призупинення чергових платежів;
  • можливість зміни валюти договорів;
  • зміна порядку сплати внесків для корпоративних клієнтів.

Вжиті заходи відіграли свою роль у збереженні клієнтів, хоча розмір внесків і зменшився. Втрати внаслідок розірвання договорів склали 7-10%, а кількість нових договорів зменшилася на 25%.

На жаль, прогнози поки що невтішні. У третьому кварталі очікується продовження падіння платежів. Ситуація в економіці та відсутність підтримки даного страхового сегменту державою впливають дуже негативно. При значному падінні курсу валюти і негативних тенденціях в банківському секторі люди більше сподіваються на державну підтримку, ніж на страховиків.

Стратегія виживання

Лайфові компанії, в основному, займаються «довгими грошима», і це робить їх більш стійкими у кризові часи. Ризикові компанії, як правило, значну частину активів тримають у цінних паперах та дуже залежні від ліквідності резервних коштів, у той час як у лайфових СК значна частина резервів формується за рахунок депозитів, часто валютних.

Необхідно відзначити, що на тлі падіння обсягів ринку поліпшується якість послуг. Відбувається повільна реструктуризація ринку. З іншого боку, криза загострила боротьбу за клієнта.

Цікаво, що змінилася і мотивація споживачів. Зараз клієнти зацікавлені в фінансовому захисті своєї сім'ї при настанні страхового випадку, а не в накопиченні коштів. Корпоративні клієнти стали частіше включати страхування життя в свої соціальні бюджети.

googlef3f44d3f0ec0258c.html