Незастрахованих водіїв на дорогах України стає все більше

Володимир Шевченко, Генеральний директор МТСБУ, в своєму блозі на порталі «Кореспондент» зазначає збільшення регламентних виплат з фондів МТСБУ.

 
Зазначені виплати здійснюються постраждалим в ДТП, якщо винуватець ДТП не має поліса ОСАЦВ, зник з місця ДТП, є пільговиком, або у випадку, якщо страховик визнаний банкрутом і пройшов процедуру ліквідації.

При цьому, якщо винуватець зник з місця ДТП, то Бюро здійснює виплату тільки за шкоду життю і здоров'ю водіїв та пасажирів в постраждалому транспортному засобі, але не за ремонт самого автомобіля – до того моменту, поки винуватця не знайдуть.

Уже за 1 півріччя 2017 року опрацьовано понад 10 тисяч звернень потерпілих, в той час як за весь минулий рік таких звернень було лише 8 тисяч. Ще понад 80 тисяч дзвінків опрацювали оператори кол-центру Бюро.


Протягом першого півріччя 2017 року МТСБУ здійснило 2448 регламентних виплат на загальну суму 62,9 млн. грн. За аналогічний період минулого року було здійснено 2394 виплати на 52,2 млн. грн. – тобто, кількість звернень лишилася такою самою, а сума виплат зросла на 20%.
 

Тож, відповідно, зросла і середня виплата, яка становить 25,7 тис. грн. проти минулорічних 21,8 тис. грн.

 

75% виплат припадають на ДТП за участі незастрахованих водіїв. За перше півріччя 2017-го таких подій трапилося 1629, і за ними було виплачено 47,4 млн. грн. В першому півріччі 2016 г. за такими ДТП здійснили виплат на суму лише 28,6 млн. грн. Середня виплата за незастрахований автомобіль збільшилася на чверть (з 23,4 до 29,1 тис. грн.)

За страховиків-банкрутів Бюро сплатило 7,7 млн. грн., а за пільговиків - 6,6 млн. грн.

 
На думку експерта, на ринку складається ситуація, коли сотні тисяч автовласників вважають, що їм закон не писаний, і обов'язкове страхування автоцивілки для них не є обов'язковим.

Причина цього - поєднання багатьох чинників: істотне зниження рівня життя українців, низька страхова культура, безвідповідальність частини водіїв і відсутність системних механізмів контролю за наявністю поліса ОСАЦВ.

 

МТСБУ спільно з поліцією розробило заходи, які дозволять вирішити проблему контролю наявності полісів ОСАЦВ у водіїв:

    інтеграція баз даних МТСБУ і МВС
    розробка механізму он-лайн перевірки наявності та достовірності поліса
    проведення разом з співробітниками Нацполіціі навчальних заходів з перевірки полісів ОСАЦВ

Уже зараз поліцейські можуть перевірити чинність поліса, зайшовши в ЦБД МТСБУ або зателефонувавши на безкоштовну гарячу лінію. Але до тих пір, поки такі дії з добровільного вчинку окремих відповідальних поліцейських не стануть обов'язковою процедурою, передбаченою інструкцією - ефективність такої системи перевірок не буде 100%.

Також експерт нагадує, що до водіїв, які не уклали договір «автоцивілки», придбали фальшивий поліс або викривили інформацію, і стали винуватцями ДТП, будуть застосовані санкції. До них з боку МТСБУ буде висунуто регрес ний позов на суму виплат і витрат на експертизи. Натомість, поліція має право стягнути штраф за адміністративне порушення, яким є відсутність поліса.
 

Керівника МТСБУ обурює той факт, що за безвідповідальних водіїв сплачують фактично сумлінні страхувальники. Тож, на думку експерта, необхідно вжити якнайшвидших заходів до виправлення ситуації.

googlef3f44d3f0ec0258c.html