Олександр Карелін: "Ми не йдемо з ринку і продовжуємо виконувати взяті зобов'язання"

Страхова компанія «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ» прийняла рішення про вихід з Моторного Бюро і припинення продажу власних полісів «автоцивілки». Зазвичай в таких випадках страховики йдуть «по-англійськи», передоручення наступні виплати за своїми договорами Моторному бюро - іншими словами, іншим учасниками ринку. У компанії «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ» взяли цивілізоване рішення - припинивши членство в Моторному бюро, яке давало право продавати власні поліси ОСАГО, компанія не відмовляється від виконання своїх зобов'язань за раніше укладеними договорами «автоцивілки», продовжуючи виплачувати своїм клієнтам.


Причини такого рішення ми вирішили з'ясувати у Голови Правління «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ» Олександра Кареліна.


- Олександр Валентинович, багато українських страхових компаній б'ються за «місце під сонцем» на ринку ОСАЦВ. Прийнято вважати, що це - рясний потік грошей, що течуть в компанію. Чи так це насправді, і з чим пов'язаний ваш відхід зі такого привабливого ринку?
- Останнім часом багато компаній на ринку «автоцивілки» працюють на межі беззбитковості (а то і за цією межею). Боротися за виживання можна по-різному: завищувати комісії, давати знижки клієнтам, затягувати виплати, пропонувати «компроміси» - тобто, прискорювати виплату в обмін на згоду клієнта зменшити суму компенсації. У будь-якому випадку, це шкодить як фінансовому стану страхової компанії, так і її репутації. Для себе ми прийняли рішення згортати продаж своїх полісів «автоцивілки» - цей вид, по-перше, не був для нас життєво важливим, а по-друге - приносив нам збитки.


- Деякі компанії, навпаки, у важкій фінансовій ситуації намагаються за рахунок ОСАЦВ залучити додаткові платежі, щоб утриматися "на плаву».
- Наша компанія має достатній обсяг фінансових ресурсів, в тому числі високоліквідних, щоб не шукати сумнівні «фінансові соломинки». Генерувати збитки і розвивати нерентабельний бізнес нецікаво ні нашим власникам, ні мені як керівнику компанії. Краще ми вкладемо кошти, що направляються на дотації збиткових видів, на створення і розвиток технологічних рішень, сервісів, стимулювання і залучення нових співробітників.


- На сайті Моторного бюро розміщена інформація, що Ваша компанія виключена через заборгованість перед фондами Бюро. Чи це правда?
- Ми стали заручниками недосконалості регламентних процедур Моторного бюро. Ми могли б подати заяву про вихід, але її розгляд перебуває виключно в компетенції Загальних зборів, які заплановані тільки на кінець осені. Весь цей час ми б платили членські внески, інші регламентовані відрахування. Єдиний альтернативний варіант - штучно створити заборгованість за поточними відрахуваннями до фондів Бюро та отримати автоматичне позбавлення членства з таким неприємним формулюванням. Але насправді, ні про які заборгованостях перед Моторним бюро не йдеться. На сьогодні нами повністю сформовані технічні резерви за договорами ОСАЦВ, укладеними до моменту нашого виходу з МТСБУ, і ці кошти в даний час знаходяться в розпорядженні Бюро. Їх сума вимірюється мільйонами гривень, тому в цій ситуації некоректно говорити про те, що у компанії залишилася борги. Наші кошти, що знаходяться в Бюро, на кілька порядків перевищують ті суми, які ми нібито не внесли до фондів. При цьому, підкреслю - компанія не йде з ринку, і не відмовляється від виконання зобов'язань за раніше укладеними договорами.

 

- Чи буде Ваша компанія продовжувати роботу на ринку ОСАЦВ?
- Так, ми будемо продавати поліси наших колег. У такій ситуації ми бачимо для себе відчутні вигоди - ми маємо фіксований заробіток за рахунок комісійної винагороди і не турбуємося щодо можливих сплесків збитковості, зростання відрахувань та інші факторах, які сповна відчули, працюючи на цьому ринку.


- Яка в цілому ситуація у Вашій компанії?
- Компанія працює в штатному режимі. Ми не затримуємо виплати, своєчасно платимо зарплату, займаємося спонсорськими проектами - зокрема, підтримуємо олімпійський рух, виступили партнерами федерації вітрильного спорту з організації чемпіонату України. В останні місяці ми пройшли кілька перевірок різними інстанціями - всі ці перевірки показали повну законність і правову спроможність нашої роботи. Ми, як і раніше, орієнтовані на корпоративний сегмент ринку, і пропонуємо технологічні страхові послуги - медичне страхування, страхування великих інженерних ризиків, аграрне, будівельне, банківське страхування, при цьому, впроваджуючи Діджитал-рішення в процесі продажу найрізноманітніших страхових послуг.

 

- На Вашу думку, чи готова Україна перейти на електронний поліс ОСАЦВ?
- Давайте розрізняти питання готовності і доцільності. Компанії здебільшого готові; до «часу Х» зможуть підтягнути технічну сторону питання, придбавши потрібне програмне забезпечення та адаптувавши під цю програму свою роботу. Ми вже продаємо поліси ОСАЦВ через наш інтернет-магазин ugic.com.ua - там ви можете не тільки розрахувати вартість поліса і заповнити бланк, а й оплатити його банківською карткою. Але чи готові ментально наші страхувальники оформляти електронний страховий документ без паперової копії з підписом і печаткою, при катастрофічно низькому рівні довіри до страхових компаній і страхування як такого? Не треба бути ідеалістами, в перший рік електронні поліси оформлять від сили 5-10% страхувальників - подивіться на досвід наших сусідів, які не так давно пройшли цей шлях. А всі спроби «залізною рукою загнати людство до щастя», і проштовхувати цю систему насильно, всупереч бажанням споживачів і здоровому глузду, тільки остаточно дискредитують страховий ринок, який вже по горло ситий потрясіннями.

googlef3f44d3f0ec0258c.html