Поради експертів «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ»: як уникнути пасток кіберзлочинців

На жаль, у всесвітню мережу йдуть не лише зручні сервіси, соціальні мережі та популярні магазини. Можливість збагатитися на довірливих співгромадянах не втрачають і зловмисники. За свідченням експертів, за 2016 рік обсяг шахрайських операцій в інтернеті склав 350 млн.грн. Розглянемо найпоширеніші способи інтернет-шахрайства, і спитаємо експертів «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ», як слід поводитися в мережі, аби не позбутися грошей на банківському рахунку та не збагатити злочинців.

 

1. Фішинг (буквально – «рибалка») – це спроба «упіймати» доступ до Вашої картки. Іноді злочинці роблять справу з розмахом, створюючи копії сайтів, що зовні дуже важко відрізнити від справжнього. Найчастіше об’єктом копіювання служать портали, через які здійснюються поповнення телефонних рахунків, оплати комунальних послуг, придбання побутової техніки чи гаджетів. Після введення пін-коду або секретного тризначного коду на звороті картки (CVV або CVC-коду, залежно від платіжної системи), він стає доступним злочинцям, тож будьте готові до того, що одного дня гроші з Вашої картки раптово зникнуть.

Поради експерта «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ»: користуйтеся лише перевіреними сайтами. Не женіться за сумнівною вигодою (наприклад, якщо всі сайти беруть комісію за перерахування коштів, то відсутність комісії на якомусь сайті повинна насторожити).

 

2. Скіммінг – це отримання доступу до банківської карти за допомогою спеціальних пристроїв (скіммерів), що незаконно встановлюються на банкомат і зчитують інформацію, що міститься на карті (номер карти, пін-код, залишок коштів). Після цього відомості записуються на накопичувач інформації і переносяться на дублікат карти, яка вже знаходиться у повній власності зловмисника.

Поради експерта «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ»: уважно дивіться на банкомат, чи не викликають підозри сторонні предмети, встановлені на нього. Особливу увагу звертайте на отвір, куди вставляється картка.

 

3. Вішинг – це отримання доступу до банківської карти шляхом телефонних дзвінків, коли обманом чи залякуванням злочинці змушують клієнта повідомити інформацію. Найчастіше злочинець представляється співробітником служби безпеки банку, і повідомляє про те, що картка заблокована через проведення підозрілих операцій. Після цього, нібито з метою перевірки, власника карти просять назвати її номер, термін дії та секретний код. Як варіант, власник картки отримає СМС з повідомленням про блокування, з проханням зателефонувати на певний номер для з’ясування інформації. Згодом виявляється, що дзвінок на номер тарифікується за дуже високим тарифом, і з рахунку абонента зникають десятки, а то й сотні гривень.

Поради експерта «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ»: працівник Банку не має права запитувати інформацію про карту. Особливо звертайте увагу на дзвінки з незнайомих мобільних номерів – як правило, банки телефонують з корпоративного номера, що легко ідентифікується. У будь-якій спірній ситуації, перервіть розмову і сам зателефонуйте до банківського сервісу, за телефоном, що міститься на звороті картки.

 

4. Онлайн-шахрайство – створення несправжніх сайтів, через які «продавець» отримує оплату за товар чи послугу, після чого зникає. На відміну від фішингу, метою онлайн-шахраїв не є отримання доступу до платіжних карток – а звичайна крадіжка коштів. Одним з найпоширеніших способів такого шахрайства є повідомлення про виграш автомобіля, і необхідністю сплатити податок у розмірі 1-2% від його вартості.

Поради експерта «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ»: користуйтеся лише перевіреними сервісами онлайн-торгівлі. Вас повинна насторожити занадто низька ціна чи інші невиправдано вигідні умови. Пошукайте в мережі відгуки про роботу обраного інтернет-порталу – звичайно, якщо він створений на день-два, в мережі жодних відгуків ви не знайдете.

 

5. Кардинг – отримання доступу до даних платіжних карток шляхом злому баз даних (банків, інтернет-магазинів, платіжних систем), або через персональний комп’ютер користувача шляхом використання ботів, троянських вірусів тощо.

Поради експерта «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ»: регулярно перевіряйте комп’ютер на наявність шкідливих програм. Не залишайте на комп’ютері файл, в якому ви записуєте номер картки, пін-код та CVV/CVC код.

 

Загальні рекомендації експертів «ЮНІСОН СТРАХУВАННЯ»:

  • Встановіть послугу СМС-банкінгу – Ви негайно будете отримувати повідомлення про списання коштів. Блокування картки можна здійснити в телефонному режимі за лічені хвилини.
  • Завжди здійснюйте оплату через сайти, що працюють під протоколом https, а не http (зазначається на початку електронної адреси сайту) – цей протокол має підвищений ступінь захисту персональних даних, тож оплати через такі сайти вважаються безпечними.
  • Не повідомляйте нікому пін-код та тризначний CVV/CVC код своєї картки. Єдина інформація, яку працівник банку може довідатися телефоном – лише номер картки.
  • Якщо дзвінок з банку викликає підозру – повідомте, що самі зателефонуєте в сервісну службу банку щодо з’ясування ситуації, і перервіть розмову.
  • Уважно дивіться, якими сайтами ви користуєтеся для замовлення та оплати послуг. Користуйтеся лише перевіреними сервісами.

 

Звертаємо вашу увагу, що оплати страхових платежів через інтернет-магазин ugic.com.ua мають найвищий ступінь безпеки і здійснюються лише під протоколом https. Таким чином, використання нашого сервісу є цілком безпечним для вашої картки. Користуйтеся на здоров’я!

googlef3f44d3f0ec0258c.html