Соціальний захист персоналу: економія без зниження лояльності

Портал Форіншурер з посиланням на Hay Group наводить практику оптимізації соціальних пакетів на великих підприємствах.

Найпоширенішими способами заощадити на соціальному захисті і благах для працівників називається перегляд марок корпоративних автомобілів, що надаються співробітникам, скорочення представницьких витрат, перехід на онлайн-навчання, зниження лімітів корпоративного мобільного зв'язку. Також часто знижуються витрати на корпоративні заходи, а з ДМС виключається стоматологія та обслуговування родичів працівників.

У минулому році було проведено опитування серед менеджерів по персоналу 31 великої української компанії. Як виявилося, ДМС є найпоширенішою соціальною пільгою, яку пропонують абсолютно всі опитані роботодавці. Мобільний зв'язок оплачують 30 компаній (97%), страхування життя пропонує 28 опитаних (90%), гнучкий графік роботи і службові автомобілі - 24 компанії (77%), допомогу через хворобу та інвалідність - 23 роботодавця (74%), корпоративне навчання і частково оплачуване харчування - 22 (71%).

П'ята частина опитаних (6 компаній) проводила оптимізацію соціального пакета, інші не проводили, але в двох компаніях планували це зробити.

Скорочення зазвичай стосується пільг на харчування (57%), навчання (43%) і службовий автомобіль (29%). У той же час, страхові програми і виплати через хворобу та інвалідності не переглядаються і здебільшого зберігаються в колишньому обсязі.

Серед способів оптимізації витрат при збереженні лояльності персоналу - бонус за невикористану відпустку, профілактичні огляди та вакцинації (нерідко - в рамках програм ДМС), надання можливості віддаленої роботи або гнучкого графіка. Також економія може бути досягнута, якщо ДМС укладається у відношенні не всього колективу, а тільки тих, кому ця послуга реально потрібна, або шляхом включення в договір страхування франшизи.

googlef3f44d3f0ec0258c.html