«Страховий брат» стежить за тобою!

Страховики отримують величезний обсяг інформації про своїх клієнтів, що, зокрема, дає їм змогу демонструвати більш гнучкий підхід до встановлення тарифів.
Сучасним трендом авто страхування стає масове запровадження телематики, тобто, фіксування інтенсивності і характеру використання автомобіля. Наразі в США вже 30% автівок обладнані телеметричними пристроями, а за 3-4 роки їхня частка сягне 70%.
Перший підхід до визначення тарифної політики - «Pay as you drive» - передбачає лише підрахунок пробігу. Натомість, методика «Pay how you drive» враховує значно більшу кількість параметрів, зокрема - час керування, швидкісний режим, характер маневрування. Загалом, таких параметрів може бути понад трьох десятків.
Дані, зібрані за допомогою телеметричного пристрою, обробляються за допомогою спеціальної програми скорингу, що оцінює рівень ризику для кожного окремого водія. Таким чином, обережний та уважний водій отримає додаткову знижку, а нерішучий новачок чи занадто агресивний екстремал – націнку. Деякі клієнти зважають на те, що дисциплінований стиль водіння стає вигідним для їх добробуту, і починають керувати більш виважено – як наслідок, рівень аварійності скорочується в середньому на 10%. Вже зараз деякі страховики дозволяють собі «крутити носом», обираючи клієнтів лише з тих, у кого встановлені телематичні пристрої, та дані яких свідчать про вправність за кермом.
Проте, набагато більше на ринок страхування може вплинути поширення безпілотних автомобілів. Зараз понад 90% аварій трапляється з вини водія, тож якщо кількість аварій на дорогах скоротиться настільки, страховим компаніям доведеться серйозно переглянути ціни на свої послуги. Так само, персональні автівки поступатимуться місцем сервісам carsharing (громадських автівок спільного користування). Відповідно, доведеться переглядати «правила гри», зміщуючи акценти з роздрібного ринку на корпоративний сегмент.

Нові технології підкорюють й інші сегменти страхового ринку. Страховики відстежують дані з фітнес-браслетів та інших пристроїв, що допомагають контролювати стан здоров'я і спосіб життя клієнтів. Іноді використання девайсів стимулюється самими страховиками. Так, одна з компаній контролює за допомогою старт-щіток, наскільки правильно їх клієнти чистять зуби. Якщо тривалість процедури становить не менше двох хвилин, клієнт регулярно отримує безкоштовні насадки на щітку і знижку на страхування.

Ще один фактор – так званий «Інтернет речей». Найближчим часом (до 2020 року) до всесвітньої мережі буде підключено 50 мільярдів девайсів, а інвестиції в «розумні речі» сягнуть 15 трильйонів доларів. Впровадження технологій «Інтернету речей» в страхуванні буде сприяти розвитку нових страхових продуктів, послуг і методів роботи.

Використання «Інтернету речей» призведе не тільки до формування інноваційних видів страхування, але також змінить модель взаємодії всередині класичних видів страхування. Багато страхових компаній, в тому числі і на ринках, що розвиваються, вже почали впроваджувати системи моніторингу, збору та обробки інформації про своїх клієнтів з метою формування детального образу клієнта. Це мотивує страхові компанії розробляти пакети послуг з урахуванням застосування нових технологій і надавати знижки на страхування тим, хто встановив у себе вдома IoT-системи на зразок продуктів Google і Amazon. З розвитком інтернету речей страховики отримали доступ до великого обсягу персональних даних своїх клієнтів, включаючи їх фізичну активність, стиль водіння і щоденні звички. Все це істотно впливає на ціноутворення в індустрії.

googlef3f44d3f0ec0258c.html